مطالب ویژه

ارائه رایگان آموزش‌های مهارتی در «طرح تابستانه مهارت»

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در آیین انعقاد تفاهم‌نامه «طرح تابستانه مهارت»، اجرای این طرح را گامی اساسی در توسعه و تقویت فرهنگ کار و مهارت آموزی در بین آینده سازان کشور برشمرد.

مراسم امضای تفاهم نامه چندجانبه با موضوع غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان با ارائه آموزش‌های کسب و کار و هدایت شغلی متناسب نیاز بازار کار آینده در قالب مدرسه تابستان مهارت با حضور وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آموزش و پرورش، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس بسیج سازندگی کشور و رئیس کمیته امداد امروز ۲۲ خرداد در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

غلامحسین حسینی نیا، رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، در این مراسم گفت: ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی استعدادهای مهارتی دانش آموزان و کمک به هدایت تحصیلی آنان، کمک به خلاقیت، نوآوری و رشد مهارت‌های کسب و کار در دانش آموزان، ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی استعدادهای مهارتی بازماندگان از تحصیل و کمک به هدایت تحصیلی و شغلی آن‌ها، استعدادسنجی، رغبت‌سنجی و سنجش تیپ شخصیتی و تعیین بهترین شغل متناسب با ویژگی‌های فردی متقاضی، معرفی ظرفیت‌های اشتغال موجود در جامعه، مشاغل آینده و آینده مشاغل، آموزش مهارت‌های نرم و مهارت‌های فنی‌و حرفه‌ای و… را از مهمترین اهداف انعقاد این تفاهم نامه عنوان کرد.

 تابستان و غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان فرصت مغتنمی جهت کسب مهارت 

وی تابستان و غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان را فرصت مغتنمی جهت ارائه آموزش‌های کسب و کار متناسب با نیاز بازار کار به منظور ارتقاء توانمندی‌های مهارتی منطبق با ویژگی‌های فردی پس از استعدادسنجی و رغبت‌سنجی جهت انتخاب آینده شغلی خواند.

معاون وزیر کار اظهار داشت: جامعه هدف این طرح دانش‌آموزان و بازماندگان از تحصیل سنین ۱۲ تا ۱۸ سال می‌باشند که از سنین ۱۲ تا ۱۵سال تحت عنوان مهارت‌آموز و سنین ۱۵ تا ۱۸ سال تحت عنوان کارآموز آموزش‌های مهارتی را کسب می‌کنند.

مجهز شدن نوجوانان به مهارت قبل از ورود دانشگاه، دوره سربازی، بازار کسب و کار

وی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی این گروه در قالب دوره‌های آموزشی ۶۰ تا ۱۲۰ساعته برگزار می‌شود، تصریح کرد: نوجوانان قبل از ورود دانشگاه، دوره سربازی، بازار کسب و کار و…با طی نمودن این طرح مجهز به یک مهارت متناسب با نیاز بازار کار می‌شوند.

ارائه رایگان آموزش‌های مهارتی در «طرح تابستانه مهارت» 

حسینی نیا با اشاره به رایگان بودن آموزش‌های مهارتی این طرح با بهره گیری از ظرفیت‌های شرکای این تفاهم نامه، گفت: حدود ۶ هزار کارگاه آموزشی در ۶۴۶ مرکز آموزشی، بیش از ۱۶ هزار آموزشگاه آزاد، ۳۶ هزار کارگاه آموزشی محیط کار واقعی، ۳۲ هزار مرکز بین و جوار کارگاهی و… از جمله ظرفیت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در اجرای این طرح می‌باشد.

به گفته وی، ارائه مشاوره و هدایت شغلی دانش‌آموزان، انجام آزمون‌های سنجش هوش و شخصیت‌شناسی و برگزاری جلسات مشاوره و هدایت شغلی بر اساس نتایج آزمون‌های رغبت‌سنجی و استعدادیابی و نیازبازار کار منطقه بصورت رایگان و… از تعهدات وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد اسلامی، شناسایی و معرفی دانش‌آموزان جامعه هدف، در اختیار قرار دادن اماکن خوابگاهی و اردوگاهی مناسب برگزاری دوره‌های آموزشی و… از تعهدات کمیته امداد امام خمینی (ره)، تقویت و گسترش فرهنگ کسب و کار و تشویق و ترغیب جامعه هدف، معرفی دانش آموزان متقاضی شرکت در طرح، تأمین زیرساخت، فضا، منابع انسانی و پشتیبانی در قالب جهادگران و قرارگاه مهارتی در جهت پیشبرد اهداف، کمک به ساماندهی و نظارت میدانی در اجرای طرح و. . از تعهدات بسیج سازندگی و تقویت و گسترش فرهنگ کسب و کار و تشویق و ترغیب جامعه و اطلاع‌رسانی عمومی در خصوص نتایج حاصل از تفاهم‌نامه از تعهدات صدا و سیما می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا