مطالب متفرقه

نقش حزب اراده ملی در مشارکت سیاسی زنان

حزب اراده ملت دو همایش سیاسی با موضوع مشارکت زنان و فعالیت احزاب برگزار می‌کند

عضو شورای مرکزی حزب اراده ملت ایران از تصمیم این حزب برای برگزاری دو همایش ملی با موضوع مشارکت سیاسی زنان و فعالیت احزاب در انتخابات خبر داد.

شمس افرازی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین فعالیت های حزب اراده ملت ایران، اظهار کرد: ما در سال جاری بعد از اردوی سه روزه آموزشی در خرداد ماه و بعد از برگزاری چهارمین پلنوم حزب در شهریور ماه گذشته، قصد داریم با توجه به مصوبه هیئت اجرایی، به برگزاری دو همایش ملی،  تحت عنوان “زنان و سیاست در ایران” و همچنین همایش “احزاب و توسعه سیاسی” در شش ماهه دوم سال اقدام کنیم.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این دو همایش اظهار کرد: برای استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت زنان جامعه در عرصه مدیریت کشور، خصوصاَ مدیریت سیاسی، و بررسی نقش عوامل نهادی در کنار سایر عوامل فرهنگی، اجتماعی و تاریخی، نسبت به عدم حضور زنان در سیاست، تصمیم به برگزاری این همایش را داریم، که در آن از نظر و دیدگاه‌های زنان عرصه سیاست و همچنین بحث و تبادل نظر از نیروهای علمی و دانشگاهی و فعالان این حوزه استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اهداف همایش دوم، تحت عنوان “احزاب و توسعه سیاسی” گفت: یکی از معضلات و پیامدهای دموکراسی ناقص و صوری تاثیرگذار نبودن احزاب است و  از همین رو حزب اراده ملت، با استفاده از تجربه پیشینیان در عرصه سیاست و تحزب، تصمیم به برگزاری همایش احزاب وتوسعه سیاسی دارد .

عضو دفتر سیاسی حزب اراده ملت افزود: زمان برگزاری همایش زنان و سیاست در روزهای پایانی آذرماه، و همایش احزاب و توسعه سیاسی نیز در اواخر دیماه 98 خواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد: از تمامی فعالان سیاسی کشور خصوصاَ فعالان حوزه زنان و احزاب سیاسی اصلاح طلب و معاونت ریاست جمهوری در امور زنان، تقاضا می کنیم برای برگزاری این دو همایش با ما همکاری داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا