گردشگری

شناسایی ۲۲ روستای جدید در قزوین برای مقصد گردشگری

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین گفت: ۲۲ روستای جدید استان حایز شرایط گردشگری شناخته شدند تا پس از تایید در کارگروه گردشگری به عنوان مقصد گردشگری انتخاب شوند.

نادر محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن بیان این مطلب تصریح کرد: شناسایی این تعداد روستا در بررسی ۳۲ روستا در ۶ شهرستان (البرز فاقد روستای حایز گردشگری بود) صورت گرفت تا بتوانیم به توسعه روستاهای هدف گردشگری استان دست یابیم.

وی اضافه کرد: هم اکنون استان قزوین دارای پنج روستای هدف گردشگری و ۲ روستای دارای بافت با ارزش گردشگری است که با تایید روستاهای جدید به عنوان مقصد گردشگری شاهد افزایش رونق گردشگری از استان‌های دیگر به قزوین باشیم.

محمدی تصریح کرد: روستاهای هدف گردشگری استان قزوین در برنامه چهارم توسعه انتخاب شدند و استان در برنامه پنجم و ششم توسعه هیچ افزایشی در روستاهای هدف گردشگری نداشت، دلیل این موضوع نیز فراهم کردن زمان لازم برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری بوده است.

به گفته این مسوول، در برنامه هفتم توسعه موضوع افزایش روستاهای هدف گردشگری مطرح شده و وظایفی نیز برعهده اداره کل بنیاد مسکن قرار گرفته که بتوانیم در این رابطه گام‌های مثبتی برای احیای بافت گردشگری و رونق اقتصاد روستاییان داشته باشیم.

محمدی خاطرنشان کرد: در بررسی روستاهای هدف گردشگری بحث جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و حتی محیطی یک روستا حایز اهمیت است و باید در این رابطه از نظر زیرساختی برای گردشگران داخلی و خارجی شرایط مناسب و قابل قبویل را فراهم آوریم.

گفتنی است، کارگروه گردشگری استان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین تشکیل می‌شود.

استان قزوین دارای ۸۴۵ روستای دارای سکنه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا